دانشگاه آکسفورد

قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان که در سال 1096 در منطقه شایر شهر آکسفورد، افتتاح شده است، دانشگاهی با نام آکسفورد می باشد که سالیان بسیاری است که در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته است. این دانشگاه قدیمی دارای بزرگترین کتابخانه انگلستان می باشد. جالب است بدانید که در زمانی که پادشاه هنری دوم، دانشجویان را از تحصیل در پاریس منع کرد، یعنی در سال 1167، دانشگاه رشد بسیار صعودی را طی نمود. در ابتدا در این دانشگاه فقط آقایان اجازه تحصیل داشتند حتی تمامی اساتید و کارکنان این دانشگاه، مردان بودند و تعداد اندکی از زنان، به صورت موقت و قراردادی در دانشگاه آکسفورد مشغول به کار بودند ولی کم کم نه تنها بانوان توانستند در این دانشگاه به طور رسمی و دائمی کار کنند بلکه توانستند به راحتی در این دانشگاه مشغول به تحصیل گردند. این دانشگاه دارای امکانات بسیاری است از محبوب ترین امکانات دانشگاه آکسفورد که عموم مردم نیز اجازه استفاده از آن را دارند، پارک‌های دانشگاه آکسفورد می باشد. این پارک ها دارای گیاهان کمیاب و باغ هایی کم نظیر می باشد. زمین های ورزشی این پارک بسیار زیبا و باشکوه هستند که بسیاری از مراسم های رسمی و غیر رسمی در آن ها برگذار می گردد.

دانشگاه آکسفورد دارای 38 کالج مستقل می باشد که 4 شاخه دانشگاهی ریاضی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم پزشکی، در این دانشگاه تدریس می گردد. بیش از 22 هزار دانشجو در دانشگاه آکسفورد مشغول به تحصیل هستند که بیش از 40 درصد دانشجویان را متقاضیان بین المللی تشکیل می دهند. اپلای و درخواست برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد به صورت غیرحضوری و اینترنتی است و متقاضی می بایست یک سال پیش از شروع مقطع خود، فرم مربوطه که در سایت دانشگاه موجود می باشد را پر نماید و در بازیه سپتامبر تا نیمه ماه اکتبر ارسال نماید.پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی بسیار رقابتی است و دانشجویانی که رزومه قوی تری دارند، از سطح بالای زبان برخوردارند، در آزمون های نمرات بهتری را کسب نموده اند، توصیه نامه و انگیزه نامه دارند، از شانس بیشتری برای پذیرش در این دانشگاه مطرح برخوردار هستند.

برخی از رشته ها آزمون ورودی دارد و لازم می باشد که در این آزمون نمره خوبی کسب نمایید و گاهی برخی از رشته ها نیز مصاحبه دارند که متقاضی می بایست در آن موفق شود. اکثر مصاحبه ها برای دانشجویان بین المللی به صورت آنلاین و از طریق اسکایپ برگذار می گردد ولی متقاضیانی که برای رشته های پزشکی اقدام نموده اند، می بایست در انگلستان حاضر باشند چراکه مصاحبه های این متقاضیان به صورت حضوری برگذار می گردد.

دانشگاه آکسفورد در گرایش های علوم پزشکی پرچم دار است و دانشکده پزشکی این دانشگاه، یکی از مطرح ترین دانشکده های پزشکی در سطح جهانی می باشد. دانشکده پزشکی این دانشگاه بیش از 9 سال متوالی در سال های اخیر توانست رتبه یک را به دست بیاورد. برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه می بایست در آزمون ورودی که هر ساله در آغاز ماه نوامبر برگذار می گردد، شرکت نمایید.