ترکیه از کشورهای اوراسیابی است که همانند پلی میان آسیا و اروپا می باشد. این کشور که مهاجران بسیاری را به خود جذب نموده است به خاطر موقعیت خود، مکان بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و کسب سود می باشد. مسیرهای متفاوتی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری از مسیرهایی است که منجر به اخذ اقامت میشود. اگر سرمایه گذاری درست و اصولی صورت گیرد علاوه بر اخذ اقامت سود و سرمایه خوبی برای متقاضی به همراه خواهد داشت. یکی از مسیرهای سرمایه گذاری در ترکیه، خرید ملک می باشد. اگر در کنار کسب سود به فکر اخذ پاسپورت و اقامت دائم ترکیه هستید می بایست ملکی که قصد دارید بخرید حداقل 250 هزار دلار ارزش داشته باشد. پس از آنکه ملک را خریداری نمودید می بایست حداقل 3 سال آن را حفظ نمایید و آن را واگذار نکنید در این صورت می توانید پاسپورت کشور ترکیه را اخذ کنید. البته با مبالغ پایین تری نیز می توانید اقامت ترکیه را اخذ کنید. شما اگر ملکی به قیمت 60 هزار دلار در ترکیه خریداری نمایید می توانید اقامت موقت 3 ساله ترکیه را اخذ کنید. یک مسیر دیگر برای اخذ اقامت دائم ترکیه از طریق خرید ملک با مبلغ کمتر از 250 هزار دلار وجود دارد. در این مسیر شما ملکی به قیمت 250 هزار دلار را بدین صورت می خرید که به فروشنده مبلغ 150 هزار دلار می دهید و ملک به اسم شما می شود و خود خریدار نیز باقی مبلغ یعنی 100 هزار دلار را به دولت پرداخت می کند، به این صورت شما توانسته اید ملک 250 هزار دلاری را به قیمت 150 هزار دلار خریداری نمایید و پس از 3 سال می توانید پاسپورت ترکیه را دریافت نمایید. در این روش شما ملک را به مدت 4 سال به خریدار می دهید و سالیانه 1 ماه می توانید در آن ملک حضور داشته باشید یا حتی می توانید به جای اقامت 10 هزار دلار دریافت نمایید و پس از 4 سال می توانید ملک خود را به قیمت 250 هزار دلار بفروشید. طول پروسه اخذ پاسپورت 3 الی 4 ماه می باشد.

علاوه بر خرید ملک، از روش های دیگری نیز می توانید برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید. مهاجرت کاری یکی از بهترین روش های مهاجرت می باشد چرا که متقاضی علاوه بر اخذ اقامت و در نهایت پاسپورت آن کشور، حقوق نیز در یافت می کند. برای کار در ترکیه می بایست پیشنهاد کاری از کارفرمای ترکی داشته باشید. برای دریافت پیشنهاد کاری می توانید از طریق موسسات کاریابی اقدام نمایید یا می توانید به طور مستقیم خودتان وارد ترکیه شوید و متناسب با رزومه کاری خود، کاری مناسب پیدا کنید سپس ویزای کاری ترکیه را اخذ کنید. با توجه به قراردادی که بین ایران و ترکیه امضا شده است، شهروندان دو کشور می توانند بدون دریافت ویزا، سفر توریستی داشته باشند، پس شما به راحتی و حتی بدون دریافت ویزا می توانید وارد ترکیه شوید و کاریابی نمایید. یکی دیگر از مسیرهای اخذ اقامت ترکیه، تحصیل در این کشور می باشد. با توجه به سیستم آموزشی نسبتا قوی این کشور، دانشگاه های مطرحی برای تحصیل دانشجویان بین المللی وجود دارد. تحصیل در ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی امکان پذیر می باشد. برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور می بایست از دانشگاه یا موسسه ای پذیرش داشته باشید. دقت نمایید که تحصیل در ترکیه منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی شود و متقاضی می بایست پس از اتمام تحصیل خود از ویزای دیگری نظیز کاری اخذ نماید. ازدواج با شهروند ترکیه یا شخصی که اقامت دائم ترکیه را دارد، نیز از دیگر مسیرهای دریافت اقامت این کشور می باشد. دراین مسیر می بایست اثبات نمایید که هدفت شما واقعا ازدواج و زندگی مشترک می باشد. در ابتدا به متقاضی اقامت 3 الی 5 ساله اهدا می شود که در صورتی که همچنان ازدواج آن ها پایدار بود، اقامت دائم این کشور را اخذ خواهد کرد.